onsdag, mai 16, 2007

Jepp nå er det alt for lenge siden sist. Det kommer av flere ting, fint vær er en. En annen er en viss frustrasjon over valg av emne. Jeg begynner på et krast innlegg om en sak, og så slår det meg at jeg ikke er så sikker på dette. Jeg har kommet frem til at jeg er bedre på å stille spørsmålene enn å komme med svarene. Det tar iallefall litt tid før svaret kommer.

For tiden er spørsmålet som trener mine hjerneceller til bedre (dårligere?) tider spørsmålet om formålsparagrafen. Jeg har prøvd å bringe temaet på banen et par ganger, men jeg er visst skremmende ensom om denne celle-trimmen så jeg skal la det ligge foreløpig.

Jeg skal heller komme med litt selvskryt.

I dag syklet jeg til jobben. Det er ikke noe spesielt med det, jeg har gjort det mange ganger. Men da var bilen på verksted i Rygge. Nå var den rett utenfor døren. Det er ikke så langt til jobb, 6-7 km så er mye gjort. Problemet er at hele seansen (få på de rette sykkel-klærne, spise før jeg drar (letter å kjøre enn å sykle på tom mange), syklingen, være litt tidligere på jobb for å komme meg litt) krever at jeg står opp ca en halv time før enn jeg ellers hadde måttet. Det er der kampen står. Må inrømme at jeg satt ca 3-4 minutter i senga (eller madrassen, om sant skal sies) og kjempet med meg selv, men til slutt falt jeg ned på at fordelene veide tyngre enn ulempene.



Fordeler:
- Oppnår iallefall et minimum av "trening"
- Sparer variable utgifter på bilen
- Frisk luft om morgenen gjør ofte dagen bedre
- Lavere utslipp av klimagasser (anpusten Ella er dog bedre enn sliten bil)
- befriende følelse i nedoverbakkene

Ulemper:
- Må stå opp ca 30 min før
- Slitsomt og ubehagelig i oppoverbakkene
- må stå opp ca 30 min før


Jeg gjør som alle millionærene som gir noen tusenlapper til TV-aksjonen hvert år: "oppfordrer alle andre til å gjøre det samme"

1 kommentar:

Lina Bringsli sa...

Det er en veldig lur ide. Jeg har faktisk litt flere fordeler å komme med: Jeg kan sove en halv time lengre.. Kollektiv tilbudet er så dårlig så hvis man sykler kan man både sove lengre og komme tidligere hjem!