mandag, november 13, 2006

hoppetog

Husker dere discoen på barneskolen? Med fugees og DDE fra kasettspilleren i hjørnet, og bugg og fox i kisken som faren til han i klassen sto i? Få, om ingen kunne jo danse og noen var mer klar over det enn andre. Jeg var selv en av de som visste veldig godt at jeg ikke kunne danse (det kan jeg fortsatt ikke) og som vegret meg veldig for å ta turen ut på dansegulvet. Bortsett fra en gang iløpet av kvelden. Det hendte nesten hver gang, og det var alltid de samme som satte igang. Det ble ikke et skikkelig 6.-klasse disco uten det; Hoppetoget. Alle måtte ta tak i skuldrene på den foran, og fra det punktet er dansen ganske godt beskrevet i sitt eget navn. Man hopper i tog. Dette var noe for alle og enhver, man trengte ikke være god til å danse for å være med. Man trengte ikke engang finne en av motsatt kjønn som var villig til å ta en svingom (noe som til tider kunne være ganke krevende i en klasse med 21 jenter og 8 gutter).

Jeg tror det er fra denne tiden jeg har fått en positiv rekke med assosiasjoner til order "hoppe" og derfor velger å avslutte avstemningen idet "Du kan lære deg å brette en hoppende papirfrosk" leder. For å få laget dette inlegget på en slik måte at det faktisk er mulig å lære seg å brette frosken er jeg nødt til å få lånt et digitalt kamer, og ta "step-by-step" bilder. Jeg har vært inne på tanken å finne en link til en side på nettet som viser det, men har funnet ut at det sorterer som i overkant feigt, og har stemt det ned.

En inføring i bretting av papirfrosk kommer altså om ikke så alt for lang tid, i mellomtiden får jeg vel lage en ny avstemning. Jeg lurer nemmeliglitt på hvordan dere har det for tida.

Yours sincerely
Ella

Ingen kommentarer: